Організаційним центром методичної роботи з педагогами ЗДО є методичний кабінет закладу.
Діяльність методичного кабінету організовує і скеровує вихователь-методист.
Робота методичного кабінету організовується відповідно до Типового положення про методичний кабінет дошкільного навчального закладу.
Невід'ємним атрибутом методичого кабінету є інформаційно-методичний вісник для педагогів. На цьому стенді розміщуються плани методичних заходів на поточний місяць, тематика консультацій для педагогів та інша корисна інформація.
Важливою складовою кабінету є бібліотека з великим фондом сучасної методичної літератури для вихователів ЗДО, який постійно поповнюється новими виданнями.
- організація роботи щодо реалізації комплексної освітньої програми для дітей дошкільного віку "Дитина в дошкільні роки", Державного стандарту дошкільної освіти в Україні - Базового компоненту дошкільної освіти (нова редакція) і парціальних за вибором програм;
- розробка рекомендацій по створенню розвивального середовища за всіма видами дитячої дільності;
- узагальнення перспективного досвіду педагогів;
- надання методичної допомоги педагогічним працівникам дошкільного закладу, що забезпечує їх професійне зростання.
- організована нестандартно, яскраво, жваво, цікаво, з урахуванням індивідуальних запитів і можливостей педагогів;
- приносить вихователям відчутну практичну допомогу, тобто має безпосередній вихід;
- позначається на рівні підготовленості вихованців;
- задовольняє духовні, естетичні, моральні та інші запити педагога;
- постійно користується увагою адміністрації: стимулюється, контролюється, враховується при підбитті підсумків;
- створює умови для виникнення людських контактів і творчого спілкування з колегами, об’єднує спрямованістю до загальної мети.
- варіативне інформування педагогів про досягнення психолого-педагогічної науки та практики, про нові вимоги до фахівця;
- диференційоване навчання й розвиток педагогічних кадрів, підвищення їх кваліфікації;
- активне формування інноваційного потенціалу, професійної мотивації;
- формування, виявлення, вивчення та впровадження найбільш цінного перспективного досвіду педагогічної діяльності;
- підготовка методичного забезпечення для здійснення освітнього процесу;
- формування готовності до професійного самовдосконалення.
Головними завданнями діяльності методичної роботи ЗДО є:
- підвищення соціально-психологічної культури педагогічних працівників;
- вдосконалення педагогічної майстерності та сприяння особистісному професійному зростанню педагогів;
- підтримка ділового тонусу педагогів;
- стимулювання розвитку ініціативи, творчості, пошуку;
- створення умов для праці в режимі розвитку, в напрямку опанування новими методами, прийомами, засобами, технологіями, системою навчання та виховання;
- оптимізація системи мотивації педагогів до підвищення фахової майстерності та узагальнення власного педагогічного досвіду.
Зміст методичної роботи реалізується через такі форми роботи:
Колективні:
- інструктивно-методичні наради;
- педагогічні ради;
- ділові ігри;
- педагогічні читання;
- теоретичні семінари;
- семінари-практикуми;
- консультації;
- колективні перегляди освітнього процесу.
Індивідуальні:
- наставництво;
- самоосвіта;
- взаємовідвідування;
- робота над проблемними питаннями;
- консультації;
- атестація.
А також, ефективним є включенням в традиційні форми роботи - інтерактивні та інноваційні!
Нові та сучасні прийоми, методи та форми методичної роботи
активізують творчий потенціал педагогів,
стимулюють самоосвітню діяльність і розширюють
горизонти їх професійної діяльності!